Bali

Het eiland voor echte vakantiegangers. Niet het harde werken op Java, maar genieten van de kleine mooie ritjes. Tot nu toe valt de drukte met het verkeer alleszins mee. We kwamen terecht in een klein bungalowparkje. Geen zwembad 😥wel een aardige tuin, maar toch na een dag naar een ander bungalowpark met zwembad🏊‍♀️. Nou dat was relaxen. We hebben bijna drie dagen aan het zwembad gehangen, heerlijk👍. Het dorp stelde niet veel voor, maar er waren genoeg eetgelegenheden en ook nog een klein winkeltje. Na drie luie dagen weer op de fiets naar Lovina Beach. Zitten, na veel zoeken van Bart, toch weer in hetzelfde hotel als de afgelopen keer. Hier merk je dat er weinig toerisme is. De mensen in dit dorp leven van toerisme, dus er komt niet veel rijst in de kom🍚. Gisteren een auto gehuurd en op pad naar de watervallen. Om daar te komen trap op en trap af, maar zeer de moeite waard. Daarna naar het meer met prachtige tempels in het water. Entree werd er nu geheven en dat was minder leuk. Niet te betalen. Een brommer huren is goedkoper. Even gegeten in een restaurant met een prachtig uitzicht over het meer. Na de lunch op zoek naar het bungalowpark waar we 12 jaar geleden waren. Eureka gevonden. Was wel wat vervallen maar de tuin was nog even mooi. Via het complex richting het meer en wat verbaasde ons een zijingang tot het tempelcomplex zonder kassa🤣.
Dus wij via de achterdeur naar binnen en genoten van de leuke tempeltjes die in het water staan. Hollanders😉. Toen met de auto over de kraterrand. Het regende stevig, wij blij met ons autootje👍👍😀.
Toen naar beneden weer richting kust. Slaan wij verkeerd af, dus draaien en weer terug. Vlakbij een grote supermarkt, ongelooflijk, boodschappen gedaan en de auto retour. Met een auto leuk, maar fietsen is toch leuker🚴‍♀️🚴🏼‍♂️.
Vanmorgen zijn we wezen snorkelen. Was geweldig, de vissen aten uit de hand van Bart🐠. Leuk om dat onder water te bekijken.
Hier een eettentje die heerlijke patat heeft dus die hebben we net achter de kiezen en barstte een hoosbui los, niet te geloven☔. Wat ons wel erg opvalt hier is dat er in de loop der jaren veel moskeeën🕌zijn bijgekomen en ook die brullen alles bij elkaar, wij vinden het niet passen op Bali. Maar goed, hebben we wat te willen🙁?

Morgen weer op pad naar onze volgende bestemming. Dan zitten we echt in de middle of nowhere🌴.

Liefs van de rode lantaarn

3 gedachten over “Bali

1. Hoi,hoi,

Bali is mooi he ! Patat op Bali was toen ik er was ondenkbaar, maar na al die rijst zullen ze lekker gesmaakt hebben. Het eind komt alweer in zicht voor jullie. Wat gaat het snel!
    Nog veel plezier.
    Liefs,
    Aty

2. Hoi Bart en Ange,
    Klinkt echt als vakantie. Ook lekker voor een poosje, toch?
    Dat stuk van de moskeeën die tegen elkaar opschreeuwen klinkt bekend.
    Heb ik meegemaakt op Java, 3 moskeeën tegen elkaar op tussen de bergen in, van 04.00 uur tot in de avond. Ik vond het erg onplezierig, maar tja ik was te gast in hun land.
    Tot snel ziens groet Ginie.

3. Hoi Bart en Ange,

Wat een leuke belevenissen!
    Het lezen van jullie blog blijft genieten .
    De prive rondleiding in het museum en de zijpoort van het tempelcomplex.
    Zo ben ik eens met Rens de uitgang van Mt st Michel in gelopen en ook alle zalen bezocht en genoten dubbelop;niet voor die paar euro,s maar de fun!!
    Nog veel plezier de overige kilometers en een goede terugreis gewenst!